Kan je een sociale huurwoning huren als student ? Op korte termijn omdat je zeer ernstige problemen hebt met je ouders.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
20.7K

Antwoorden (4)

Nee omdat er wachtlijsten bestaan en die zijn vaak erg lang. Je kunt wel proberen een kamer te huren.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf student en sta vanaf mijn 18e ingeschreven en woon in een sociale huurwoning. Dus -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als toevoeging: het ligt er idd aan hoe lang je al ingeschreven staat. Als je nog niet ingeschreven staat heb je gelijk Ronron.
ronron1212
12 jaar geleden
Dank voor je min ligt er ook aan waar je woont in grotere plaatsen staan gezitten meer dan 5 jaar op een wachtlijst
Ja dat kan. Iedereen die boven de 18 is kan een sociale huurwoning bewonen. Is het niet dat er lange wachtlijsten zijn voor huurwoningen (voornamelijk in de Randstad), en is het moeilijk te betalen alleen van de studiefinanciering. Daarnaast moet je natuurlijk wel ingeschreven staan als woningzoekende en is hiervoor een lange wachtlijst.
Wellicht maak je meer kans om een kamer te huren. Bezoek hiervoor de websites zoals kamernet.nl of kamertje.nl
Is het niet verstandiger om het bij te leggen met je ouders? Dan heb je tenminste ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet natuurlijk wel voldoen aan de eisen van woningnet!
Urgent ben je meestal pas als je helemaal geen woning hebt.

Er zijn wel particulieren die kamers verhuren aan wie maar wil. Prijzen ervan ken ik niet, maar ik dacht dat er een regeling was waarin arme gezinnen tot een bepaald bedrag mogen bijverdienen met kamerverhuur.
http://www.opmijnkamer.nl/?gclid=CNXxrsnbxqoCFc2FDgodnz-mzQ

Als de problemen met je ouders echt te hoog oplopen informeer dan eens bij vrienden/vriendinnen of je daar een tijdje mag bivakkeren. Dat mag je alleen niet zo maar officieel maken, want dan kan het financiële gevolgen hebben voor beiden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Andere optie is trouwens dat je naar je opleidingsinstituut gaat en daar op hun prikbord zoekt naar mensen die een kamergenoot zoeken, of die hun flat tijdelijk willen onderverhuren.
En hang briefjes op bij de ingang van studentenflats. Op die manier maak je ook nog kans iemand te vinden die zijn kamer tijdelijk wil onderverhuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen proberen urgentie aan te vragen, dan is dat goed mogelijk lijkt mij, je zou ook kunnen kijken voor studentenwoningen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Urgentie zou je kunnen proberen aan te vragen, maar dit wordt niet snel toegezegd.