vergoeding BHV-instructeur

• Marcel

35 euro per uur ex

• een eerlijke vergoeding

Dames en Heren,

Als je als zzp-er aan de slag gaat moet je rekening houden met vele dingen die geld kosten en dat moet jij allemaal uit die uurprijs betalen. Daarbij wil je ook graag leven en misschien ook een keertje op vakantie.

De meeste cursusdagen zijn 3 of 3,5 of 6 of 7 uren. De dag dat je 7 lesuren maakt zijn het beste ingevuld.

Een lesdag heb je niet zomaar je moet er wat voor doen dat kost tijd.

rekensommetje

Lesdag 7 uur, Administratie 0,5 uur, Voorbereiding 0,5 uur, Reistijd 2x 1 uur, lunch 1 uur. Totaal 11 uur van huis.

Volle agenda 5 dagen cursus geven is 5x 11 uur totaal 55 uur van huis. 4 weken lang is 220 uur van huis.

Wat moeten we nu vragen voor een uurtje lesgeven, dat moet volgens mij geen 35 euro zijn maar zeker 50 euro per uur.

Reken maar even mee 35x 7 uren x 5 dagen x 4 weken= 4900 euro gedeeld door 220 uren is een uurloon van 22,27 euro bruto per uur.

Als we 50 euro vragen dan krijgen we deze rekensom 50x 7 uren x 5 dagen x 4 weken gedeeld door 220 uren is een uurloon van 31,81 bruto per uur.

Voor iemand met een 8 tot 5 baan is 22 euro per uur bruto niet zo heel gek, maar wij hebben het probleem dat we niet elke week vol zitten en ook niet elke maand werk hebben. Ik zelf doe dit werk al meer als 25 jaar en ik heb nog nooit de eerste 2 weken van januari, de maand juli en augustus en de laatste 2 weken van december les gegeven. Dus ook geen inkomsten.

Van de inkomsten mag je ook nog betalen:

Inkomstenbelasting.

Verzekeringen ( ziekenkosten, aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid)

Opleidingen onderhoud van deskundigheid.

Kosten materialen zijn divers maar kunnen erg oplopen. Als je dat niet goed berekend dan ga je dus op je bruto uurloon inleveren.

Kosten materialen ( auto, laptop, beamer, reanimatiepoppen, vuurbakken, verbandmiddelen, brandstof enz.)

Afschrijving materialen

Samengevat als je een gesprek aangaat met een nieuwe opdrachtgever wees dan eerlijk naar jezelf en vraag een goede prijs.

Na vele jaren al les gegeven te hebben als zzp-er bij diverse bedrijven is dit het advies wat je moet vragen.

instructieuur 50 euro.

voorbereiding half uur 25 euro

materialen bo aanvang 125 euro voor 10 personen, elk persoon meer 10 euro

materialen eh aanvang 100 euro voor 10 personen, elk persoon meer 7,50 euro.

reiskosten 30 cent per kilometer.

Houd jezelf niet voor de gek, iedereen die minder wilt betalen moeten je je diensten niet aanbieden. Je maakt jezelf kapot maar ook de hele handel.

Veel succes.

• Allard

Middag,

Ik ben momenteel werkzaam in het gevangeniswezen en heb al jaarlijks mijn BHV training. Nu wil ik naast mijn huidige baan de opleiding

voor instructeur BHV, eerste hulp, brand&ontruiming gaan doen. Nu verdiep ik mij hierin en ben ik benieuwd of er als zzp'er vraag is naar bhv instructeurs en wat de ervaringen zijn. En of er tips zijn waar ik rekening mee moet houden.

Groet.

Post was bewerkt op 09-05-2017 16:00 door Allard